poniedziałek, 25 maja 2020

Święto mamy


Temat tygodnia: Święto mamy
W tym tygodniu popracujemy wykorzystując e-podręcznik (blok z pszczółką)

Ważne słowa ­- https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL3_ORE_V9_LATO_3_4_31_143_p0  zapoznaj sie uważnie z tematem
1. Przeczytaj uważnie wiersz pt."Powody rodzinne". Wybierz i wypisz z wiersza czasowniki.
2. Zrób ćwiczenie interaktywne, wybierz dwa zwroty i ułóż z nimi zdania, a następnie zapisz do zeszytu.

Święto naszych mam - https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL3_ORE_V9_LATO_3_4_31_144_p0  zapoznaj sie uważnie z tematem
3. Przeczytaj wyrażenia opisujące mamę Julki i Kuby, posegreguj je z zeszycie na dwie grupy 1-opisujące wygląd i 2- opisujące charakter mamy. Spróbuj w taki sposób opisać swoją mamę.
4. Wykonaj ćwiczenie interaktywne z łączeniem ciasteczek. Z utworzonych wyrażeń ułóż i zapisz do zeszytu życzenia dla mamy.

Praca zawodowa naszych mam - https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL3_ORE_V9_LATO_3_4_31_145_p0  zapoznaj sie uważnie z tematem
5. Przeczytaj tekst "Zapracowane mamy". Wypisz do zeszytu nazwy zawodów, które pojawiły się w tekście.
6. Pomyśl, w jaki sposób możesz pomóc mamie w codziennych obowiązkach domowych. Swoje propozycje zapisz w kilku zdaniach do zeszytu.

Matematyka
7. Przejrzyj w e-podręczniku zadania dotyczące całości, połówek i ćwiartek, wykorzystując tablice https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL3_ORE_V9_LATO_3_4_31_144_p2
zapisz sobie do zeszytu najważniejsze informacje, a następnie wykonaj polecenia uzupełniające.
8. Wykonaj do zeszytu zadania 2 i 3 ze str. 19 naszego podręcznika.


9. Poćwicz i pobaw się z mamą, może wykorzystasz nasze koło fortuny.
10. Wykonaj kartkę elektroniczną i prześlij ją mamie na pocztę. Będzie zaskoczona i z pewnością się ucieszy.
11. Naucz się i zaśpiewaj mamie piosenkę "Jesteś mamą"

słowa: Elżbieta Buczyńska, muzyka: Jarosław Piątkowski

poniedziałek, 18 maja 2020

Co lubimy czytać?


1. Przeczytaj tekst "Sposób na Adama", podręcznik str.30-32 . Napisz w zeszycie odpowiedź na pytania: Jaki sposób na Adama znalazła pani bibliotekarka? Jaka książka spodobała się Adamowi?
  


2. Stwórz kartę informacyjną swojej ulubionej książki, lub takiej, którą ostatnio przeczytałeś/łaś. Kartę wykorzystasz do uzupełniania swojej strony w książce Story Jumper, w piątek podczas lekcji online (musisz być przygotowany/przygotowana ) pamiętaj o zapisaniu na komputerze zdjęcia okładki.
Taka karta powinna zawierać:
- autor
- tytuł
- ilustrator
- wydawnictwo
- kilka zdań wyjaśniających, o czym jest ta książka i dlaczego ją polecasz innym do przeczytania

3. Pomyśl i odpowiedz na pytania: O co mogą prosić nas, czytelników, książki? Dlaczego powinniśmy szanować książki?
4. Napisz do pani email o temacie "Zasady ", w treści napisz w punktach jakie według Ciebie obowiązują zasady korzystania z książek.
5. Tworzymy Klasową zgaduj-zgadulę. Znasz bardzo dużo bajek i baśni. pomyśl i zapisz swoją zagadkę o jednej z bajkowych  postaci (znanych innym dzieciom) podam przykład takiej zagadki
Jestem dziewczynką w czerwonej czapeczce. Gdy szłam przez las, spotkałam wilka.
6. Ćwiczenia w odczytywaniu, zapisywaniu liczb czterocyfrowych. Tworzenie liczb spełniających określone warunki. Podręcznik str. 46-49. Wykonaj do zeszytu zadania:
str. 46 - zad.2
str. 48 - zad.1,2,3
str. 49- zad. 4, 5,7 
    

7. Pomyśl dlaczego książka jest ważna w życiu człowieka? Dlaczego książka jest nazywana przyjacielem?(w piątek o tym porozmawiamy)

Pamiętaj o dobrym rozplanowaniu pracy nad  zadaniami.

poniedziałek, 11 maja 2020

Poznaję parki narodowe


Temat : Poznaję parki narodowe
1. Zapoznaj się z tekstem na str. 10 i 11
  

Obejrzyj filmy na temat parków narodowych, a następnie odpowiedz na pytania , odpowiedzi zapisz do zeszytu pod tematem (odpowiedzi prześlij do pani)

informacje podstawowe (filmy ze spotkania)




więcej informacji znajdziesz tutaj 

- Po co człowiek tworzy parki narodowe?
- Jaką rolę w dziedzinie ochrony przyrody pełnią parki narodowe i rezerwaty?
- Jakie parki narodowe leżą na terenie Polski? Ile ich jest w Polsce, wymień pełne nazwy parków.
- Co nazywamy pomnikiem przyrody? 

2. Obejrzyj film i napisz do zeszytu jakie zasady obowiązuję w parkach narodowych. Co wolno, a czego nie wolno robić odwiedzającym parki narodowe.


3. Skorzystaj z linku i otwórz dokument, następnie wybierz park (tylko ten, który nie ma jeszcze dopasowanej osoby) i dopisz swoje imię.

Przygotuj kartę o tym parku skup się na informacjach najważniejszych:
- Poprawny zapis nazwy parku (ozdobny, większymi literami)
- kiedy powstał, gdzie się znajduje ( może być rysunek mapki z zaznaczonym parkiem) narysowane logo parku
- jakie są rośliny oraz zwierzęta  charakterystyczne dla tego parku
-  jakie kryje w sobie tajemnice przyrodnicze, ciekawostki

Swoją pracę możesz ozdobić rysunkami lub zdjęciami, jeśli masz takie. (gotową pracę prześlij do pani)

4. Czy pamiętasz, kiedy stosujemy wykrzyknik w zdaniach? Dla przypomnienia wykonaj do zeszytu zadania ze str. 12.

5. Przechodzimy do dodawania i odejmowania sposobem pisemnym. Poznaliśmy już zasady zapisu i wykonywania dodawania sposobem pisemnym. Dla przypomnienia obejrzyj dokładnie filmik.
https://youtu.be/cbdvcAuctlQ
Wykonaj w zeszycie zadania zad. 2,3 i 4 str. 38 i zad. 2 i 3 str. 39 oraz dla chętnych  zad. 4 str. 39.
   



6. Jutro zapraszam na godz. 10:00 na spotkanie pod starym adresem, będzie odejmowanie sposobem pisemnym. Odpowiem także na pytania dotyczące przygotowania informacji o parkach narodowych. Po lekcji dodam zadania matematyczne dotyczące odejmowania sposobem pisemnym.


7. Odejmowanie sposobem pisemnym. Poznaliśmy dzisiaj zasady odejmowania sposobem pisemnym. Ćwicz swoje umiejętności rozwiązując zadania z podręcznika.
Wykonaj do zeszytu zadania: zad. 2, 3 i 4 ze str. 40 ; zad.2 str. 41 oraz zad. 2 i 4 str. 42.
   


Dla przypomnienia możesz obejrzeć filmy z lekcji







Pamiętaj "Trening czyni mistrza"
Powodzenia


poniedziałek, 4 maja 2020

Polska i wielcy Polacy


1. Zapoznaj się z wierszem pt. "Polska" str. 20, na podstawie wiersza odpowiedz w zeszycie na pytanie: Co kojarzy się z Polską, nam jej mieszkańcom? (odpowiedź prześlij do pani)



2. Przypomnij sobie zasady pisowni dużą literą i wykonaj zadanie 2 i 3 str. 21


3. Przypomnij sobie tekst czytany przez panią i pomyśl jakich znasz sławnych Polaków. Sprawdź jakie osoby masz zapisane na kartce. Wybierz jedną z postaci i przygotuj na kartce A4 lub z bloku informacje i ciekawostki o niej, rysunki, zdjęcia do wyboru. Zrób zdjęcie swojej pracy i umieść na padlecie.
  


4. Przechodzimy do dodawania i odejmowania w zakresie liczb trzycyfrowych. Wykonaj w zeszycie zadania zad. 2, 4, 5 str. 34 i zad. 9, 11 str. 35 oraz zad.2, 3, 4 str. 36
   


5. Pamietaj o codziennym ruchu, zawsze możesz wybrać koło fortuny.

środa, 29 kwietnia 2020

Tworzymy wspólną szkolną flagę

Każdy może dołączyć. Wystarczy znaleźć dwie koszulki białą i czerwoną . Założyć białą i zrobić zdjęcie (od pas w górę) a nastepnie czerwoną i też zrobić zdjęcie. Następnie dwa zdjęcia wysłać do pani.

poniedziałek, 27 kwietnia 2020

Planujemy podróż


1. Zapoznaj się z rodzajami transportu wykorzystując strony 63, 66-67, 69 z książki i spróbuj zrobić własną mapę pamięci.


 







 




2. Wykonaj zadania znajdujące się w prezentacji udostępnionej nam przez panią Dorotę Zdańkowską.




3. W zeszycie napisz na kolorowo TRANSPORT i po myślniku napisz wszystkie skojarzenia do tego wyrazu, które przychodzą Ci do głowy.

4. Przeczytaj uważnie zadanie na str. 68. Jest tam przypomnienie z jakich części składa się opowiadanie oraz podpowiedzi jakich wyrazów użyć, aby opowiadanie było ciekawsze. Następnie wykonaj polecenie z książki - dokończ opowiadanie. Osoby, które chcą mogą napisać własne opowiadanie na temat podróży.


7. Poćwicz wykorzystując koło fortuny

https://wordwall.net/pl/resource/1173154/wf-w-domu-kl-3-sp-%C4%87wiczenia-wmacniaj%C4%85ce

wtorek, 21 kwietnia 2020

Konkurs - List do Ziemi

Pomyśl o naszej planecie, co Ci się na niej podoba, co Ci się na niej podoba, co jej szkodzi, a przez to szkodzi każdemu z ludzi. Może masz pomysł na to jak każdy z nas mógłby zadbać o naszą planetę. Teraz czas na napisanie listu do Ziemi, pamietaj o zasadach pisania listów, o zwrotach grzecznościowych. Wybierz kartkę kartke ksero lub z bloku i spróbój napisać piękny list do Ziemi, w którym możesz napisać za co Ziemi dziękujesz, jak postarasz się o nią dbać i jej nie szkodzić. Pamietaj list możesz także ozdobić.
Powodzenia

poniedziałek, 20 kwietnia 2020

Dzień Ziemi - jak dbam o swoją planetę


1. Przeczytaj wiersz pt."Drzewo",  Dobrze się zastanów i odpowiedz mamie na pytania: Co obiecywał stary dąb? Jakie inne korzyści mają ludzie i zwierzęta z przebywania wśród drzew?

Obejrzyj film "Sekretne życie drzew"



2. Przeczytaj Informacje o znaczeniu lasu i wykonaj zadanie 1 oraz 5 do zeszytu.


3. Podział liczby na setki dziesiątki i jedności. W zeszycie zrób rameczkę taką jak jest w zadaniu 1 str.30. Następnie zapisz do zeszytu liczby trzycyfrowe i nazwij każdą cyferkę w tych liczbach według wzoru poniżej:
345 - 3 setki 4 dziesiątki 5 jedności (3s 4d 5j)
564 -
283 -
942 -
Do zeszytu wykonaj zadanie 2 i 3 str. 30

4. Obejrzyj uważnie prezentację udostępnioną nam przez panią Paulinę Loryńską. Wysłuchaj piosenek, obejrzyj filmy, wykonaj polecenia oraz rozwiąż quizy.

5. Wybierz piosenkę i naucz się ją pięknie śpiewać.

6. Wykonaj obrazek na temat jak chronić Ziemię, technika wykonanie dowolna, możesz także łączyć techniki.

7. Propozycja ćwiczeń - może znajdziesz odrobinę miejsca i butelki z wodą


POWODZENIA



środa, 15 kwietnia 2020

Znamy wiersze Brzechwy

Bardzo lubimy wiersze Jana Brzechwy, zadanie na ten tydzień związane jest właśnie z Brzechwą.
1. Wybierz swój ulubiony wiersz tego autora ( jeśli nie masz książki poszukaj wiersza w internecie ) i naucz się go pięknie czytać. Gdy będziesz zadowolony ze swojego sposobu czytania, poproś rodzica o nagranie Twojego czytania.
2. W zeszycie zapisz metryczkę wiersza: autor, tytuł, ilustrator, wydawnictwo, główny bohater.
3. Wykonaj w zeszycie własną ilustrację do wiersza.
4. Z materiałów które masz w domu wykonaj sylwetkę postaci z wiersza, mogą to być patyki, kamyki, rolki po papierze, ręcznik papierowy - liczę na Twoją pomysłowość.
5. Poszukaj informacji o Brzechwie oraz tytuły innych wierszy. Pomyśl jak wykonać plakat zachęcający do czytania wierszy Jana Brzechwy, co powinno się znaleźć na plakacie ( wielkość kartki taka, jaką masz dostępną w domu), postaraj się zrobić najlepiej jak potrafisz.
6. W zeszycie do matematyki ułóż i oblicz 3 zadania z treścią z wykorzystaniem pełnych setek.

Rozplanuj dobrze pracę. Postaraj się pracować samodzielnie. Wiem, że potrafisz.
POWODZENIA

środa, 8 kwietnia 2020

Specjalnie dla Was

Moja koleżanka z projektu zrobiła taką grę i chciała się z Wami podzielić. Zagrajcie sobie. Zaproście do gry także innych domowników.

GRA - Tropem jaja    - link do gry

Powodzenia